5 راه برای هوشمند کردن هتل

یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات برای همه ما سفر است، به خصوص اگر در آن اتفاق ویژه‌ای بیفتد که خاطرات خوشی برای‌مان باقی بگذارد. اما برای یک سفر چه چیز‌هایی نیاز داریم؟ خب مسلما داشتن یک مسیریاب و نقشه راهنما (GPS) ضروری است. اما مهم‌تر از همه چیز یک اقامت‌گاه عالی است که خاطره خوشی از سفر برای ما بسازد.

امروزه یکی از مهم‌ترین گرایش‌های تکنولوژیکی در صنعت هتلداری، افزایش تکنولوژی در جهت هوشمندسازی هتل می باشد.  در این مقاله با علل اصلی هوشمندسازی هتل و نکات مثبت متعدد  آن چیست بیش تر آشنا می شوید.

هتل هوشمند چیست؟

هتل هوشمند، هتلی است که از دستگاه‌های متصل به اینترنت استفاده می‌کند، که قادر به برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر هستند. گاهی اوقات به عنوان اینترنت اشیا (IoT)به آن اشاره می‌شود و به این معنی است که حتی دستگاه‌های معمولی و یا لوازم معمولی می‌توانند اطلاعات را ارسال یا دریافت کنند و آن‌ها را باهوش سازند.

توانایی این دستگاه‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا دستگاه‌های متعدد را از یک نقطه  واحد کنترل کنند. علاوه بر این، دستگاه‌ها اغلب قادر به یافتن و استفاده از اطلاعات از طریق اینترنت هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهند که هوشمندانه به درخواست‌های کاربر واکنش نشان دهند.

۵ راه هتل هوشمند برای مالکان هتل و مهمان ها

۱. اتاق‌های هتل پایدار بیشتر

یکی از بزرگ‌ترین مزایای یک اتاق هتل هوشمند، از دیدگاه صاحب هتل، بهبود پایداری و در دسترس بودن است، این مساله در وهله اول مربوط به صرفه‌جویی در انرژی داخل اتاق است.

به عنوان مثال روشنایی لامپ ها را می توان با توجه به نور روز و میزان مصرف تنظیم کرد. به طور مشابه، گرمایش را می توان برای یک دمای خاص، با قطع کردن رادیاتورها در زمانی که دمای مورد نظر به دست می‌آید، پیکربندی کرد. همه این موارد منجر به کاهش صورتحساب انرژی می‌شود.

۲. بهبود سطوح شخصی سازی

یک هتل شیک همچنین فرصت‌های عالی برای شخصی سازی ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، تلویزیون را می‌توان از راه دور تنظیم کرد، در حالی که یک نقطه کنترل مرکزی می‌تواند توسط مهمانان برای تنظیم شرایط درون اتاق استفاده شود. از طریق تکنولوژی IoT، دستگاه‌های مختلف می‌توانند به طور خودکار آن شرایط را ایجاد کنند.

۳. دسترسی آسان به اطلاعات

برای مشتریان، مزیت عمده دیگر تکنولوژی هتل هوشمند، توانایی کسب دسترسی به اطلاعات است. این امر می‌تواند به معنای یک مهمان با استفاده از صدای آن‌ها برای پرسیدن یک سوال و سپس دریافت پاسخ هوشمندانه باشد. با این حال، وسایل می‌توانند به سایر خدمات هتل‌ها نیز وصل شوند.

بنابراین، برای مثال، ممکن است مشتری بتواند از یک مرکز هوشمند برای دسترسی به اطلاعات در مورد دسترسی به رستوران استفاده کند. این کار را می توان به سیستم رزرو هتل هوشمند، ارائه داده‌های زنده، مرتبط کرد. برخی در صنعت هتلداری این گام را بیشتر باز کرده‌اند، و نقشه‌های دیواری را به اینترنت متصل می‌کنند و به مهمانان اجازه می‌دهد تا اطلاعات کافه های محلی، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری پیدا کنند.

۴. تصمیم‌گیری مبتنی بر داده

ضروری است که آن‌هایی که در صنعت هتلداری هستند از سیستم‌های هتل هوشمند مراقبت کنند، به خصوص زمانی که برای حفاظت از حریم خصوصی مشتری به کار می‌رود. با این حال، مادامی که هتل‌ها شفاف هستند و به قوانین حفاظت از داده پایبند هستند، برخی اطلاعات مشتری بدست‌آمده از راه‌حل‌های هتل هوشمند می‌تواند مفید باشد.

۵. تعمیرات پیشگیرانه

در نهایت هم مشتریان و هم صاحبان هتل‌ها می‌توانند از توانایی یک هتل هوشمند برای تعمیرات  و نگهداری آن بهره ببرند. به عبارت ساده‌تر به کارکنان هتل‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات عملکرد و داده‌های عملیاتی را برای دستگاه‌های خاص در زمان واقعی ببینند.

این کار، کارکنان هتل را قادر می‌سازد تا مشکلات را به سرعت تشخیص دهند یا حتی قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، اجازه تعمیرات زودتر داده شود. در نتیجه، تعداد کمتری از مهمانان با اختلال مواجه خواهند شد، تعمیرات اولیه ممکن است به صاحبان هتل‌ها اجازه دهد تا پول را برای وسایل جایگزینی ذخیره کنند و پول کمتری از دست خواهد رفت.

با توجه به نکات ارائه شده در مورد هتل های هوشمند و مزایای آن، اقدام به تقویت زیرساخت ها و همچنین هوشمند کردن یک هتل امری بدیهی است و اما به عنوان آخرین نکته در مورد یک هتل هوشمند، توصیه می کنیم پیش از هرکاری با یک متخصص با تجربه مشورت کنید تا در مرحله اول مدیریت پروژه شما به بهترین وجه ممکن انجام شود و همچنین از متحمل شدن هزینه های اضافی و بیهوده به دور بمانید.

5 راه برای هوشمند کردن هتل
ظهور اینترنت اشیا و ادغام با خانه هوشمند